قند و شکر

تولید کننده قند کله (خرد و بسته بندی قند و شکر)

قند و شکر

تولید کننده قند کله (خرد و بسته بندی قند و شکر)

قند و شکر

شرکت سیرنگ دانه در زمینه صنایع غذایی پس از طی مراحل قانونی از سال 1384 نسبت به احداث واحدی تولیدی و بسته بندی مواد غذایی در شهرک صنعتی ایوانکی اقدام نموده است.
از آنجایی که مصرف قند کله خرد شده از دیر باز مد نظر مصرف کنندگان محترم بوده اما بخاطر مشکلاتی همچون دانه بندی نامناسب - خرد شدن به روش سنتی - خاکه دار بودن قند شکسته شده و در نهایت استفاده از قند کله نا مرغوب نتوانسته رضایت مشتریان را جلب نماید .
شرکت سیرنگ دانه توانسته است با مد نظر گرفتن مسائل کیفی و بهداشتی و دریافت مجوز های مربوطه با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و ماشین آلات بسته بندی به تولید انبوه این محصول اقدام نماید

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱۱مهر

اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - همشهری آنلاین:
معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری از امروز شنبه ۱۰ مهرماه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و گفت: قرار شد حجم عرضه به ۳۰ هزارتن برنج و ۵ هزارتن شکر افزایش یابد.

حسن عباسی معروفان در گفتگو با مهر جزییات بیشتری از عرضه تنظیم بازاری برنج و شکر ارایه داد و درباره زمان و مکانیزم عرضه این کالاها در بازار، گفت: ستاد تنظیم بازار هر استان که زیرنظر سازمان جهاد کشاورزی آن است، شبکه توزیع مورد اطمینانی دارند که در هر شهرستان مشخص شده و توزیع در آنجا انجام می‌شود.

وی دیروز به خبرنگار مهر گفته بود که برنامه وزارت جهاد کشاورزی، توزیع ۱۵هزارتن برنج و شکر ارزان قیمت است.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا این توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام خواهد شد، گفت: بله، فروشگاه‌های طرف قرارداد ستاد تنظیم بازار هر استان اقدام به توزیع این کالاها می‌کنند.

وی درباره اینکه در کدام یک از فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار است، این کالاهای تنظیم بازاری عرضه شود، گفت: در هر استان نوع فروشگاه ممکن است متفاوت باشد اما درهمه استان‌ها یک یا چند فروشگاه‌ زنجیره‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در یک استان فروشگاه شهروند وجود ندارد و فقط رفاه وجود دارد، بنابراین این فروشگاه اقدام به توزیع کالاهای مذکور خواهد کرد.

معروفان با اشاره به اینکه مشخص است که کدام یک از این فروشگاه‌ها اقدام به توزیع می‌کنند، اضافه کرد: استان مربوطه در این زمینه اطلاعیه صادر می‌کند و مردم مطلع خواهند شد.

وی توضیح داد: ستادهای تنظیم بازار استان‌ها در برخی از نقاط کشور با دو فروشگاه و در برخی استانها با ۵ فروشگاه قرارداد دارند ضمن اینکه همه مردم این فروشگاه‌ها را می‌شناسند و می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

معروفان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در تهران توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کدام فروشگاهها انجام می‌شود، افزود: در تهران این کالاها از طریق تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول ۳۰ تن برنج تنظیم بازاری به قیمت هر کیلوگرم کمتر از ۴ هزارتومان و ۵ هزارتن شکر تنظیم بازاری به قیمت هر کیلوگرم ۲۵۲۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از افزایش میزان عرضه برنج تنظیم بازاری خبر داد و اظهار داشت: قرار است دو محموله ۱۵ هزار تنی برنج و ۵ هزارتن شکر(در مجموع ۳۵ هزارتن) برای تنظیم بازار توزیع شود.

معروفان افزود: عرضه این اقلام تنظیم بازاری با قیمت مصوب در سطح فروشگاههای زنجیره‌ای بطور طبیعی باعث تعدیل قیمت این اقلام در سطح بازار خواهد شد.

وی درباره زمان آغاز توزیع برنج و شکر دولتی در بازار، اضافه کرد: ما روز چهارشنبه این مساله را به استان‌ها اعلام کردیم و بنده فکر می‌کنم توزیع این کالاها از امروز (شنبه 10 مهرماه) آغاز شود.

معروفان درباره آخرین وضعیت قیمت شکر نیز اظهارداشت: شکر ارزان شده و نرخ آن در عمده فروشی‌ها به زیر قیمت مصوب کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نرخ مصوب این کالا ۲۵۲۰ تومان است درحالی‌که نرخ فروش آن در روز چهارشنبه گذشته ۲۵۰۰ تومان بود.

معروفان افزود: در همان روز ۵ هزار تن از این محصول هم در بورس کالا عرضه شد اما کسی آن را نخرید و تقاضایی برای این محصول وجود نداشت.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران به این پرسش که با این شرایط آیا عرضه شکر در بورس کالا متوقف می‌شود؟ پاسخ داد: خیر، روز شنبه بازهم شکر در بورس عرضه خواهد شد اما درحال حاضر تقاضایی برای آن وجود ندارد.

معروفان اضافه کرد: عده‌ای فکر می‌کردند قیمت این کالا گران‌تر می‌شود و سود می‌کنند به همین دلیل آن را می‌خریدند و انبار می‌کردند اما الان که می‌بینند قیمت بازار آزاد و نرخ دولتی شکر یکی است رغبتی به خرید آن ندارند.

به گزارش مهر، تعلل دستگاه‌های متولی در تنظیم بازار برنج، باعث افزایش بی‌ضابطه قیمت این محصول شده است به طوری که قیمت برنج طی یکسال اخیر تا حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است؛ بازار شکر هم طی ماههای اخیر با افزایش نسبی قیمت دچار نابسامانی شده است. در همین ارتباط دست اندرکاران بازار عنوان کرده بودند که وزارت جهاد باید با آزادسازی بخشی از ذخایر برنج و شکر، نسبت به کنترل قیمت این محصولات اقدام کند.

حسین صادقی
۱۱مهر

اقتصاد > اقتصاد‌ جهان - همشهری آنلاین:
زعفران که زمانی توسط پادشاهان ایرانی پرورش می‌یافت و تصور می‌رفت نیروی شفابخش دارد، اکنون به منبع پولسازی یک شرکت آلمانی کوچک تبدیل شده که برای تولید و فروش محصولات زعفرانی، میلیونها تن از این ادویه را از ایران وارد می‌کند.

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: مایکل ثابت، یک مدیر بازرگانی ایرانی - آلمانی که شش سال قبل کار در بانک را برای تاسیس شرکت Miasa GmbH رها کرد و اکنون هر سال درآمدش را دو برابر می‌کند، درباره فعالیتش گفت: ما تلاش می‌کنیم روح زعفران و جادویی که دارد را تسخیر کنیم.

ثابت یکی از مدیران شرکتهای آلمانی است که پس از پایان تحریمهای هسته‌ای، گشایش فرصتهای بزرگی را در ایران می‌بینند.

شمار زیادی از این مدیران که تمایل زیادی به احیای روابط تجاری دارند، زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان را در دومین سفرش به ایران همراهی خواهند کرد.

ثابت در این باره گفت: آلمان همواره روابط خوبی با ایران داشته و تصور می‌کنم این روابط همچنان گسترش پیدا خواهد کرد و امیدوارم پایان تحریمها اجازه دهد صادرات افزایش پیدا کرده و تاثیر مثبتی بر واردات داشته باشد.

شرکت Miasa زعفران مرغوب در مقادیر زیاد برای کاربران صنعتی فراهم می‌کند و همچنین ۲۰ محصول مختلف از نمک دریایی، عسل، برنج و حتی قهوه زعفرانی تولید می‌کند که از طریق وب سایت این شرکت یا در فروشگاههای لوکس به فروش می‌رسند.

به گفته این مدیر آلمانی، فعالیت Miasa به دلیل تقاضای فزاینده برای محصولات با چاشنی زعفران، به سرعت رشد می‌کند. سوئد یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان زعفران است زیرا این ادویه در غذاهایی که در کریسمس تهیه می‌شوند، نقش اساسی دارد.

وی حتی تلاش کرد در آلمان زعفران پرورش دهد اما به سرعت متوجه شد که در مقیاس کوچک نمی‌تواند میزان مورد نیاز برای استفاده صنعتی را تولید کند.

ایران حدود ۹۰ درصد از زعفران دنیا را تولید می‌کند اما صدها سال قبل در قرون وسطی، آلمان، اتریش، سوییس و ایتالیا هم تولیدکنندگان مهمی بودند.

ایده تاسیس Miasa پس از اینکه پدر ایرانی و مادر آلمانی آقای ثابت یک بسته زعفران از سفر به ایران برای وی سوغات آوردند، شکل گرفت و باعث شد وی این ایده را عملی کند.

حسین صادقی
۱۱مهر

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
در رژیم غذایی روزانه مردم، مواد غذایی وجود دارند که حاوی مواد قندی هستند اما مردم کمتر به آن‌ها توجه و این مواد غذایی را مصرف می‌کنند این درحالی‌است که مصرف بیش از حد مواد قندی، با عوارض و خطرات همراه است.

انجمن قلب آمریکا توصیه کرده است که زنان نباید روزانه بیش از 25 گرم و مردان بیش از 38 گرم که به ترتیب معادل 6 و 9 قاشق چای خوری است، مصرف کنند. با این حال منابع پنهان قند در رژیم غذایی روزانه وجود دارند که غفلت و مصرف بیش از اندازه آن‌ها، میزان قند مصرفی روزانه را به بیش از 20 قاشق چای خوری نیز می‌رساند.

سازمان جهانی بهداشت هم اخیرا توصیه کرده است که کودکان و بزرگسالان مصرف قند خون را در روز به کمتر از 10 درصد کل کالری روزانه کاهش دهند.

با منابع پنهان قند که بدون آنکه زیاد به آن‌ها توجه کنیم، روزانه وارد رژیم غذایی می‌شوند، آشنا شوید.

  • سس گوجه فرنگی: سس گوجه، یکی از پنهان‌ترین منابع قند به حساب می‌آید و در هر نصف فنجان 12 گرم قند را در خود جای داده است.
  • سس سالاد: تمام سس‌های به ظاهر سالم سالاد، حاوی 4 گرم شکر در هر قاشق غذاخوری هستند. بنابراین بهترین انتخاب به جای این سس‌ها، می‌تواند مصرف سالاد با روغن زیتون و آب لیموی تازه باشد.
  • نان: نان‌های سفید و بدون گندم کامل می‌توانند در هر تکه، حاوی دو گرم شکر باشند.
  • ماست میوه ای: این نوع ماست‌ها معمولا حاوی مقادیر بالایی قند یعنی چیزی حدود 16 گرم قند در هر فنجان هستند. انتخاب بهتر، ماست‌های ساده و اضافه کردن قطعات میوه یا عسل طبیعی به آن است.
  •  سوپ‌های کنسرو: تا به حال در مورد این که سوپ‌های کنسرو منابع سرشار از سدیم هستند، شنیده بودیم، اما این سوپ‌ها حاوی شکر فراوان به عنوان نگهدارنده نیز هستند. به طوری که هر 1.5 فنجان سوپ کنسرو حاوی 15 گرم شکر است. برای خرید این نوع سوپ‌ها، لازم است به برچسب آنها دقت کنید.
  • کمپوت‌ها: کمپوت‌ها، علاوه بر میوه ای که داخل آن‌ها است مقداری شربت نیز به همراه خود دارند که باعث می‌شود یک فنجان کمپوت حدود 35 گرم قند اضافی داشته باشد. برای کم کردن میزان قند، بهتر است، محلول درون کمپوت را خالی کنید با این کار میزان قند اضافه شده به 15.5 گرم کاهش می‌یابد.
  • میوه خشک: میوه‌های خشک به ظاهر سالم به نظر می‌رسند اما تنها تعداد انگشت شماری از آنها تقریبا حاوی 30 گرم قند است.
  • آب پرتقال: آب پرتقال، در هر لیوان، 9 گرم قند دارد و برای همین است که وزارت کشاورزی آمریکا توصیه کرده، میوه پرتقال را بهتر است جایگزین آب پرتقال کنیم. به طور کلی انتخاب میوه‌ها به صورت کامل بسیار بیشتر از آب آن‌ها، در کنترل دیابت نوع 2 موثر است.
  • غلات صبحانه: غلات صبحانه از غذاهای مورد علاقه کودکان و حتی بزرگسالان برای صبحانه است اما اکثر این محصولات حاوی قند اضافی هستند. تقریبا هر فنجان آن 10 تا 20 گرم قند اضافه شده دارد. به برچسب‌های روی این محصولات ( کم شکر، بدون شکر ) اطمینان نکنید و حتما مقدار مواد به کار برده شده در آن‌ها را از روی بسته بخوانید تا بتوانید محصولی خریداری کنید که کمترین قند اضافه شده را داشته باشد.
  • چای: بسیاری از چای‌های آماده مقدار زیادی شکر دارند. مثلا برخی برندهای چای سرد (یخ چای) با طعم لیمو، حدود 32 گرم شکر در هر بطری دارند. یک فنجان آب سیب 24 گرم شکر دارد.

*وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

حسین صادقی